Educatieve partners

Peuterspeelzaal

Peuterspeelzaal Bruintje Beer van de Stichting peuterspeelzalen Gemeente Hellendoorn zit na de zomervakantie in basisschool de Es, maar heeft aansluiting op alle bassischolen! Het is al sinds jaar en dag een begrip in Hellendoorn.
Al vele peuters zijn in de afgelopen tientallen jaren hun schoolloopbaan begonnen op deze voorschoolse voorziening. Na de peuterspeelzaal, vervolgen de kinderen hun loopbaan op de basisschool. In de hele gemeente Hellendoorn wordt er gewerkt met eenzelfde soort overdracht van de peuterspeelzaal naar de basisschool.

Op de peuterspeelzaal wordt gewerkt met de methode Piramide van CITO. Hierin komen 13 verschillende thema’s aanbod met onderwerpen die dicht bij de beleving van de peuters staan. Alle ouders ontvangen bij wisseling van thema’s een nieuwsbrief. Kinderen leren liedjes en versjes die bij een thema horen, volgen beweeglessen en maken leuke creatieve werkjes. Alles gebeurt spelenderwijs en kinderen zijn veel in contact met leeftijdsgenootjes. Alle leidsters zijn piramide geschoold en goed in het vroeg signaleren van problemen. Zo kan er een eventuele achterstand weggewerkt worden voordat de kinderen naar de basisschool gaan. Iedereen verdient natuurlijk de beste opstap naar de basisschool!

Voor meer informatie en het aanmelden van uw peuter kunt u terecht op de website van de SPGH.

Buiten Schoolse Opvang (BSO)

De kinderopvang zit tegenover onze school.
Columbus Junior is een kinderopvangorganisatie voor peuteropvang, kinderdagopvang, buitenschoolse opvang en voorschoolse opvang met vestigingen in de gemeenten Hellendoorn, Wierden, Rijssen-Holten, Enschede, Haaksbergen, Losser, Oldenzaal en Tubbergen. Onze medewerkers begeleiden de kinderen in hun ontwikkeling en bij het ontdekken van de wereld. Columbus Junior biedt opvang aan met een duidelijk doel voor ogen: Ieder kind laten opgroeien tot een evenwichtig mens.

Columbus Junior neemt kinderen mee op ontdekkingsreis door de wereld. Als medeopvoeder daagt Columbus Junior kinderen uit en ondersteunt hen om in iedere leeftijdsfase nieuwe stappen te zetten. Zo kunnen zij zich ontwikkelen tot evenwichtige personen die hun eigen talenten onderkennen en benutten, overeenkomstig hun eigen capaciteiten en mogelijkheden.

Voor meer informatie kunt u terecht op de website van de BuitenSchoolse Opvang "Klepperhonk"